Zdrowy sen = energia i zdrowie

Jeśli zależy nam na zdrowym i atrakcyjnym wyglądzie, istotna jest kwestia odpowiedniego wysypiania się. Oprócz tego, że należy poświęcać na tą czynność odpowiednią ilość czasu, to dodatkowo warto pamiętać o innych kwestiach, które mogą mieć ogromne znaczenie. Co powinniśmy robić, aby się wysypiać? Na co zwrócić szczególną uwagę? Czego warto unikać? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Zaopatrz się w wygodne łóżko

Jedną z najważniejszych kwestii jest posiadanie wygodnego łóżka. Istotne są jego wymiary. Specjaliści twierdzą, że w przypadku pojedynczego łoża, jego szerokość powinna oscylować w granicach 90 cm (lub więcej), natomiast podwójne modele- 160 cm (lub więcej). Pamiętajmy jednak o tym, że im większe jest łóżko, tym lepiej dla nas. Nie w sposób zapomnieć o drugim wymiarze, czyli o długości. Co prawda jest to dla wielu indywidualna kwestia, jednakże przyjęło się, że łóżko powinno mieć około 25 cm więcej niż wynosi nasz wzrost. Dodatkowo należy zainwestować w wygodny materac. Istnieje bardzo dużo ich rodzajów, dlatego ciężko jest wskazać, które z rozwiązań sprawdzi się najlepiej. W przypadku niepewności możemy wybrać się do sklepu stacjonarnego i osobiście wypróbować poszczególne egzemplarze- na tej podstawie wybierzemy idealny model.

Nie korzystaj z elektroniki przed snem

Regularnie dochodzi do sytuacji, w których przed spaniem wykonujemy czynności, które budzą w nas emocje. W konsekwencji zasypianie okazuje się zdecydowanie trudniejsze i czasochłonne, przez co wypoczynek nie jest dla nas w pełni satysfakcjonujący. Podobnie jest w przypadku, gdy przed snem spędzamy dużo czasu z elektroniką. Gramy w gry, oglądamy filmiki, słuchamy muzyki- tego typu czynności powodują, że nasz organizm nie staje się senny. Istotne jest, aby kilkadziesiąt minut przed próbą zaśnięcia odłożyć rozrywkę na bok, zrelaksować się, wykonywać mało wymagające czynności, które nie pobudzają nas do działania. Należy unikać kawy w godzinach wieczornych, a także napojów energetycznych. Możliwe jest zażywanie suplementów

Wietrzenie sypialni przed snem

Kojarzycie tę sytuację, w której na zewnątrz przez cały dzień panuje temperatura 30 stopni Celsjusza, a w pomieszczeniach ciężko jest oddychać bez odpowiedniego chłodzenia? Kiedy zbliża się wieczór zamykamy okna, aby owady nie przedostały się do wnętrza domu. W konsekwencji poszczególne pokoje charakteryzują się nieprzyjemnym zapachem, a także tym, że jest w nich duszno. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na zaśnięcie, warto uchylić okno i wpuścić nieco chłodniejsze i świeższe powietrze. Aby owady nie dostały się do środka, warto zgasić wszystkie światła. Alternatywnie ciekawym rozwiązaniem wydają się być specjalne siatki o drobnych oczkach, które zatrzymują komary i muchy. W praktyce wystarczy tylko kilkanaście minut, aby w pokoju nastała nieco niższa temperatura.

Categories:

No Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.