Naturalne sposoby na obniżenie cholesterolu

Cholesterol jest niezbędny do prawidłowej pracy naszego organizmu, jednak jego wysoki poziom może być szkodliwy dla naszego zdrowia – zwiększa on bowiem ryzyko wystąpienia chorób układu krążeniowego. Oto kilka prostych sposobów, które pomogą zadbać nam o prawidłowy poziom cholesterolu.

Czym jest cholesterol?

Cholesterol jest substancją, która odpowiada za szereg funkcji w naszym organizmie. Bierze on udział w syntezie kwasów żółciowych, które odpowiadają za wchłanianie i trawienie tłuszczów. Odpowiada on także za pracę mózgu, oraz wykorzystywany jest do produkcji wielu hormonów i innych substancji.

Jak obniżyć poziom cholesterolu?

Cholesterol dzielimy na dwie części: cholesterol HDL (dobry) oraz cholesterol LDL (zły). Zbyt wysoki poziom cholesterolu LDL w organizmie powoduje odkładanie płytek miażdżycowych w tętnicach, co z kolei zwiększa ryzyko na wystąpienie chorób układu krążeniowego jak miażdżyca czy zawał serca. Jak więc zadbać odpowiednio o nasz cholesterol?

Większa aktywność fizyczna

Jeśli na co dzień nie uprawiamy żadnych sportów, warto zainteresować się jakąkolwiek aktywnością fizyczną. Ruch redukuje poziom stresu w naszym organizmie, który ma wpływ na podwyższony cholesterol. Dobrym pomysłem będzie wdrożenie w swój tygodniowy plan takich aktywności jak jazda na rowerze,bieganie, pływanie, czy nawet taniec. Jeśli jednak nie mamy ochoty na sport, możemy zacząć regularnie spacerować. Nawet kilkanaście minut codziennego spaceru korzystnie wpłynie na nasze ciało.

Aktywność fizyczna wiąże się również ze spalaniem tkanki tłuszczowej, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie poziomu cholesterolu. Warto jednak zadbać, aby intensywność ruchu była dostosowana do naszego zdrowia oraz możliwości – w przeciwnym razie możemy osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego. W przypadku, kiedy cierpimy na choroby przewlekłe, przed wdrożeniem aktywności fizycznej warto skonsultować to ze swoim lekarzem.

Dobre suplementy diety

Warto wspomnieć o konieczności dodatkowej suplementacji, szczególnie w okresie zimowo – jesiennym, gdzie często brak nam świeżego powietrza i ruchu. Dobrym rozwiązaniem będzie All Plant Protein,   który dostarczy do twojego organizmu wiele niezbędnych witamin i składników odżywczych. Nutrilite™ All Plant Protein dostarcza wysokiej jakości białka roślinnego, dzięki czemu zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na ten składnik oraz zapewnia dodatkowy zastrzyk energii. Nie czekaj dłużej, wybróbuj już teraz.

Odpowiednia dieta

Wysoki cholesterol nie oznacza, że z dnia na dzień musimy zmienić wszystkie nawyki żywieniowe i wdrożyć do swojego jadłospisu same zdrowe rzeczy. Warto jednak stopniowo rezygnować z takich produktów jak fast foody, słone przekąski, czy słodycze. Ważną kwestią jest też sposób przyrządzania posiłków. Przy wysokim poziome cholesterolu zdecydowanie należy porzucić smażenie – zamiast tego warto wybrać gotowanie bądź duszenie. Dodatkowo do swojej diety dołożyć takie produkty jak:

  • Chude twarogi i jogurty,
  • owoce i warzywa,
  • oleje roślinne tłoczone na zimno,
  • chude mięso oraz ryby,
  • orzechy,
  • warzywa strączkowe (groch, ciecierzyca).

Ograniczenie używek

Szczególnie należy zwrócić uwagę na papierosy, których palenie zmniejsza poziom dobrego cholesterolu HDL w organizmie. Dodatkowo rezygnacja z palenia tytoniu zmniejsza agregacje płytek krwi oraz poprawia krążenie. Szacuje się, że szansa na wystąpienie chorób układu krążeniowego u palaczy jest kilkadziesiąt procent większa względem ludzi niepalących.

Warto również ograniczyć spożywanie alkoholu. O ile okazyjne wypicie piwa czy lampki wina nie powinno nam zaszkodzić, o tyle jego regularne spożywanie może zwiększyć ilość trójglicerydów w naszym organizmie, co może przyczynić się do rozwoju miażdżycy

Categories:

No Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.