Dlaczego ruch i świeże powietrze to idealne połączenie dla naszego zdrowia?

Któż nie zaznał chociaż raz tego uczucia, gdy po ciężkim wysiłku fizycznym lub zakończonym treningu, umysł zalewa fala satysfakcji i nieograniczonej radości. Nie jest to jedynie radość z tego, że dało się radę pokonać swoje słabości, to również zasługa endorfin. To hormon szczęścia, który uwalnia się w organizmie poprzez aktywność fizyczną. Nieopisane szczęście po ukończonym biegu, zakończonej serii treningu jest cenne niczym złoto. Dlatego, że dzięki swojemu działaniu poprawia ogólne samopoczucie oraz pomaga w walce ze stresem. To nie jedyne pozytywne skutki wynikające z aktywności. Połączona z przebywaniem na świeżym powietrzu działa niczym najlepszy lek. Jak można łączyć obie te rzeczy i jakie przynoszą pozytywne skutki, o tym kilka słów poniżej.

Jaką aktywność na świeżym powietrzu wybrać, w zależności od pory roku i miejsca?

Wybierając formę aktywności na świeżym powietrzu mamy szereg możliwości do wyboru. Bez problemu można dopasować je do swoich możliwości czasowych, zdrowotnych i indywidualnego zamiłowania. Podstawową aktywnością może być codzienny spacer. Taki ruch można wykonywać niezależnie od pogody, a taka codzienna dawka świeżego powietrza zdecydowanie poprawi odporność. Mając do dyspozycji park lub las można biegać, jeździć na rowerze lub uprawiać nordic walking. Dodatkowo w wielu miejscach dostępne są siłownie plenerowe lub miejsca, w których bez problemu można na macie uprawiać jogę. Ponadto ciekawym rozwiązaniem jest jazda na rolkach, czy deskorolce. Mając do dyspozycji towarzystwo większej liczby osób, można zdecydować się na gry zespołowe. Siatkówka, piłka nożna lub koszykówka świetnie się sprawdzi na boisku. Zimą nie trzeba rezygnować ze sportu na świeżym powietrzu. Zaopatrując się w odpowiednio dostosowane ubranie bez problemu można uprawiać jogging lub spacerować po parku.

Dlaczego ruch na świeżym powietrzu jest tak korzystny dla organizmu?

Uprawiając sport na świeżym powietrzu dostarczamy swemu organizmowi większe dawki tlenu. Dodatkowo mamy możliwość uzupełnienia witaminy D. Aktywność na zewnątrz dostarcza zdecydowanie lepsze walory wizualne. Piękny park lub słoneczny brzeg plaży, jest o wiele bardziej atrakcyjny dla oka niż cztery ściany siłowni. Ponadto trasy swojego treningu można często zmieniać, przez co aktywność szybko się nie nudzi.

Jakie zalety przynosi ruch na świeżym powietrzu?

Połączenie aktywności ze świeżym powietrzem działa niczym najlepszy lek. Zdecydowanie poprawia nastrój, dzięki walorom wizualnym i produkowanym endorfiną. Pomaga dbać o prawidłową wagę, przeciwdziała otyłości i poprawia sylwetkę. Zaopatruje organizm w tlen i witaminę D. Regularnie wykonywany, niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, wzmacnia odporność. Dzięki swoim pozytywnym działaniom pomaga zapobiegać wielu chorobom narządów ruchu, układu krążenia i serca.

Dzięki wprowadzeniu zdrowych nawyków do swojego codziennego planu dnia, można ustrzec się przed wieloma chorobami. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu to wzmocnienie organizmu oraz pozytywne doświadczenie dla umysłu.

Categories:

No Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.